Ειδήσεις 2016

  • 13.01.2016 :::: Γεύμα στην Λέσχη αξ/κων της Σχολής Πεζικού για τους μαθητές των ειδικών σχολείων της πόλης μας

    Την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου ο Διοικητής της Σχολής Πεζικού παρέθεσε γεύμα σε 80 περίπου μαθητές των ειδικών σχολείων της πόλης μας. Τους μαθητές συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων τους, οι οποίοι παρακάθησαν στο γεύμα. Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ευβοίας εκπροσώπησε η Προϊσταμένη του, Λινάρδου Δήμητρα, ο ψυχολόγος Καρυστινός Ανδρέας και ο κοινωνικός λειτουργός Πίττας Σταμάτιος. Στο τέλος του γεύματος, ο Διοικητής της Σχολής Πεζικού χάρισε αναμνηστικά στους μαθητές οι οποίοι τον ευχαρίστησαν για την πρόσκληση και ανανέωσαν το ραντεβού τους σε σύντομο χρονικό διάστημα.

  • 28.01.2016 :::: Επιμορφωτική συνάντηση στο ΕΠΑΛ Αλιβερίου

    Επιμορφωτική συνάντηση στο ΕΠΑΛ Αλιβερίου σε συνεργασία με τους Σύμβουλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σιγανού και κ. Βράκα την Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Εύβοιας κ. Λινάρδου, την Κοινωνική Λειτουργό κ. Μουστάκα Κωνσταντίνα και τον Ψυχολόγο κ. Καρυστινό Ανδρέα στην οποία συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα:

    -  Διευκρινήσεις αναφορικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και τους τρόπους αξιολόγησης και υποστήριξης στη σχολική τάξη σε σχέση με το νομικό πλαίσιο.

    -  Θέματα σχολικής βίας και αντιμετώπισή τους.

    -  Αναφορά σε πιθανή έναρξη προγράμματος ¨Σύμβουλος Καθηγητής¨ από τον Σεπτέμβριο του 2016.

  • 28.01.2016 :::: Πραγματοποιήθηκε συνάντηση για την ένταξη, συνεκπαίδευση και υποστήριξη μαθητή με σοβαρές εκπαιδευτικές ανάγκες

    Πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο 16ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  κ. Μητάκο, την Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Εύβοιας κ. Λινάρδου, την Κοινωνική Λειτουργό κ. Μουστάκα Κωνσταντίνα, τον Ψυχολόγο κ. Καρυστινό Ανδρέα και τον Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής κ. Αναγνωστόπουλο Βασίλη. Σκοπός της συνάντησης η ένταξη , συνεκπαίδευση και υποστήριξη μαθητή με σοβαρές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • 01.02.2016 :::: Έναρξη δραστηριοτήτων εκπαίδευσης Τμήματος Ειδικής Αγωγής από το Π.Ε.Κ. Λαμίας

    Ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τετάρτης, 27 Ιανουαρίου στο Χημείο του 3ου Δ.Σ. Χαλκίδος, η εκπαιδευτική ενότητα «Μελέτη περίπτωσης με αυτισμό. Σχεδιασμός εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης στο φάσμα του αυτισμού». (κοινωνικές ιστορίες, υποστηρικτική τεχνολογία, οργάνωση τάξης). Την ενότητα παρακολούθησαν συνολικά 42 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν αυτή την περίοδο σε μονάδες ειδικής αγωγής και τμήματα ένταξης σε σχολεία του νομού.

     

    Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό του Διευθυντή του Π.Ε.Κ. Λαμίας κυρίου Δημητρακάκη, ο οποίος μέσω Skype απευθύνθηκε προς όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην εκπαίδευση. Εν συνεχεία, την σκυτάλη παρέλαβε ο ψυχολόγος του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ανδρέας Καρυστινός, ο οποίος παρουσίασε τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτισμού και έδωσε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασής του, η Προϊσταμένη του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Λινάρδου Δήμητρα, παρουσίασε μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό σε συσχετισμό με τις δυνατότητες παρέμβασης που είναι διαθέσιμες σήμερα.

     

    Στους συμμετέχοντες δόθηκαν σε μορφή hand – outs στοιχεία της περίπτωσης, προκειμένου να προετοιμάσουν και να παρουσιάσουν υποδείγματα κοινωνικών ιστοριών, κλείνοντας έτσι την παρουσίαση.

     

    Η ενότητα ολοκληρώθηκε με τον κοινωνικό λειτουργό του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Σταμάτιο Πίττα ο οποίος παρουσίασε τον εξοπλισμό υποστηρικτικής τεχνολογίας (assistive technology) που χρησιμοποιεί το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στα πλαίσια της αξιολόγησης μαθητών στο φάσμα του αυτισμού. Συγκεκριμένα επιδείχθηκε η χρήση πινάκων επικοινωνίας, (high και low tech) πληκτρολογίου μεγάλων πλήκτρων με πλέγμα απομόνωσης πλήκτρων, διαφόρων ειδών καταδείκτες, (ποντίκια, joysticks) καθώς και προγραμματιζόμενοι διακόπτες πίεσης. Επίσης, από πλευράς λογισμικού, παρουσιάστηκαν λογισμικά αξιολόγησης σχολικής – προσχολικής ηλικίας που εστιάζουν σε ζητήματα λεπτής κινητικότητας, αντίληψης, σύνθεσης / ανάλυσης και συγκέντρωσης.

     

    Το πρόγραμμα του Π.Ε.Κ. Λαμίας, όπως αυτό θα συνεχιστεί με επιμορφωτές που θα διαθέσει το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. παρουσιάζεται παρακάτω:

     

    Ενότητα: Μελέτη περίπτωσης μαθητή με εγκεφαλική παράλυση και συνυπάρχουσες μαθησιακές δυσκολίες στην Α/θμια Εκπαίδευση

    Επιμορφωτής: Καρυστινός Ανδρέας, ημερομηνία: 10/02/2016

     

    Ενότητα: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες & τρόπος αντιμετώπισης τους στο Δημοτικό Σχολείο

    Επιμορφωτής: Μόσχου Σταυρούλα, ημερομηνία: 17/02/2016

     

    Ενότητα: Πρώιμη ανίχνευση & παρέμβαση στην προσχολική ηλικία - σχολική ετοιμότητα νηπίων

    Επιμορφωτής: Λινάρδου Δήμητρα, ημερομηνία: 02/03/2016

     

    Ενότητα: ∆ιαχείριση σχέσεων γονέων & παιδιών

    Επιμορφωτής: Πίττας Σταμάτιος, ημερομηνία: 09/03/2016

     

    Ενότητα: Ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού στην εκπαίδευση: οργάνωση ομάδων για την κοινωνική εκπαίδευση των μαθητών (διαφυλικές σχέσεις, φιλία)

    Επιμορφωτής: Μουστάκα Κωνσταντίνα, ημερομηνία: 16/03/2016

     

    Ενότητα: Μελέτη περίπτωσης μαθητών ∆ΕΠ-Υ & συνυπάρχουσας μαθησιακής δυσκολίας assistive technology

    Επιμορφωτές: Λινάρδου Δήμητρα, Καρυστινός Ανδρέας, Πίττας Σταμάτιος, ημερομηνία: 23/03/2016

  • 01.02.2016 :::: Επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Βασιλικού.

    Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Βασιλικού.

     

    Σκοπός της επίσκεψης, η συζήτηση με τον Διευθυντή, τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης και το γονέα σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης συμπεριφοράς της μαθήτριας στο σχολείο και στο σπίτι.

     

    Στη συνάντηση παραβρέθηκαν η Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ κ. Λινάρδου Δήμητρα,  η Κοινωνική Λειτουργός κ. Μουστάκα Κωνσταντίνα, ο Ψυχολόγος κ. Καρυστινός Ανδρέας και ο Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής κ. Αναγνωστόπουλος Βασίλης.

  • 01.02.2016 :::: Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο Μαλακώντα

    Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο Μαλακώντα όπου πραγματοποιήθηκαν αξιολογήσεις μαθητών, σε συνεργασία με την Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μπλατσούκα, την Διευθύντρια, την εκπαιδευτικό του Σχολείου και τα μέλη του ΚΕΔΔΥ   κ. Μουστάκα Κωνσταντίνα Κοινωνική Λειτουργό τον κ. Αναγνωστόπουλο Βασίλη Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και τον κ. Κενανίδη Σωτήρη Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής.

  • 03.02.2016 :::: Επιμορφωτικό σεμινάριο στην αίθουσα της ΔΕΠΑΧ Χαλκίδας

    Πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό σεμινάριο στην αίθουσα της ΔΕΠΑΧ Χαλκίδας σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Κεχρή με θέμα: "Παρουσίαση περιστατικού με ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες στην Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση".

     

    Το σεμινάριο παρακολούθησαν οι καθηγητές του εσπερινού ΕΠΑΛ και του εσπερινού Γυμνασίου. Ομιλητές του σεμιναρίου ήταν η Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ κ. Λινάρδου Δήμητρα και ο Ψυχολόγος κ. Καρυστινός Ανδρέας.

  • 04.02.2016 :::: Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

    Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, (MIS 520707, 485613, 485614) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΠΑΝΑΔ του ΕΣΠΑ 2014-2020, που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για έξι σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015 και 2015-2016).

     

    Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 (MIS 520707, 485613, 485614) «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.

     

    Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

     

    Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».

     

    Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

     

    Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής προκειμένου να υποστηρίζονται οι μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Για το σκοπό αυτό προσλαμβάνεται το αναγκαίο προσωπικό.

     

    Επίσης, στόχος των πράξεων είναι η υποστήριξη των μαθητών με το αναγκαίο προσωπικό (Ε.Ε.Π./Σχολικοί Νοσηλευτές και Ε.Β.Π.) ώστε να καταστούν λειτουργικοί κατά το χρόνο παραμονής τους στις σχολικές μονάδες σε Περιφέρειες όπου δεν καλύπτουν τα ΠΕΠ.

     

    Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της κοινωνικής ενσωμάτωσης τους στη σχολική κοινότητα με αποτέλεσμα τη βελτίωση της προσβασιμότητας των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού.

  • 11.02.2016 :::: Επίσκεψη στο Γυμνάσιο Βασιλικού

    Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Γυμνάσιο Βασιλικού σε συνεργασία με την Διευθύντρια, την Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Ένταξης του Σχολείου  την Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ κ. Λινάρδου Δήμητρα  και τον Ψυχολόγο κ. Καρυστινό Ανδρέα.

     

    Κατά την διάρκεια της συνάντησης διευκρινίστηκαν θέματα αναφορικά με τη λειτουργία του Τμήματος Ένταξης και τους μαθητές που θα υποστηρίξει μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2015-2016.

  • 11.02.2016 :::: Ομιλία στο αμφιθέατρο της Σχολής Πεζικού Χαλκίδας με θέμα: "ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες"

    Πραγματοποιήθηκε ομιλία στο αμφιθέατρο της Σχολής Πεζικού Χαλκίδας με θέμα: "ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες" από τα μέλη του ΚΕΔΔΥ Λινάρδου Δήμητρα Προϊσταμένη και Καρυστινό Ανδρέα Ψυχολόγο ύστερα από αίτημα του διοικητή της Σχολής Πεζικού Ταξίαρχου κ. Οικονόμου, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των αξιωματικών και υπαξιωματικών της σχολής σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

  • 25.03.2016 :::: Τα 90 χρόνια από την ίδρυση της Σχολής Πεζικού

    Τα 90 χρόνια από την ίδρυση της Σχολής Πεζικού τίμησε με την παρουσία της αντιπροσωπεία του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ευβοίας με επικεφαλής την Προϊσταμένη κυρία Λινάρδου Δήμητρα. Στην ημερήσια διαταγή που ανέγνωσε ο Διοικητής της Σχολής Πεζικού Υποστράτηγος Οικονόμου Αλέξιος, έγινε μία ιστορική αναδρομή από το 1926 έως σήμερα αποτιμώντας το έργο της Σχολής.

     

    Ακολούθως, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πεζικού του ΓΕΣ Υποστράτηγος Παναγιώτης Φαραντάτος απευθυνόμενος στα στελέχη, το πολιτικό προσωπικό και τους προσκεκλημένους τόνισε την σημασία της διαρκούς εκπαίδευσης έναντι κάθε είδους απειλής και τόνισε με νόημα πως οι θυσίες του παρελθόντος αποτελούν σημείο αναφοράς για την πορεία στο μέλλον. Εν συνεχεία, ακολούθησε επίδειξη φορητού και βαρέως οπλισμού, Α/Τ όπλων, όπλων υποστήριξης και ξενάγηση στο μουσείο της Σχολής. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε στην Λέσχη Αξιωματικών φρουράς Χαλκίδος, όπου ο Διοικητής της Σχολής παρέθεσε καφέ για τους προσκεκλημένους.

     

    Η Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ είχε σύντομη συνομιλία με τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Πεζικού του ΓΕΣ Υποστράτηγο Παναγιώτη Φαραντάτο όπου και τον ενημέρωσε για το έργο και την λειτουργία του ΚΕΔΔΥ Ευβοίας. Τον προσκάλεσε δε να επισκεφθεί το ΚΕΔΔΥ όταν και εφ' όσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, προκειμένου να διερευνήσουν περαιτέρω δυνατότητες συνεργασίας, κάτι που ο Υποστράτηγος δέχθηκε με ιδιαίτερη χαρά.

  • 28.03.2016 :::: Παράδοση - Παραλαβή της διοίκησης της Σχολής Πεζικού

    Σε ένα ιδιαίτερα φορτισμένο συγκινησιακά κλίμα πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης - παραλαβής της διοίκησης της Σχολής Πεζικού από τον παραδίδοντα Υποστράτηγο Οικονόμου Αλέξιο στον παραλαμβάνοντα Υποστράτηγο Τοπούζη Θεόδωρο.

     

    Το ΚΕΔΔΥ Ευβοίας εκπροσώπησε αντιπροσωπεία με επικεφαλής την Προϊσταμένη κυρία Λινάρδου Δήμητρα, τον ψυχολόγο Καρυστινό Ανδρέα και τον κοιν. λειτουργό Πίττα Σταμάτιο.

     

    Μετά το πέρας ανάγνωσης των ημερησίων διαταγών από παραδίδοντα και παραλαμβάνοντα Διοικητή παρατέθηκε δεξίωση στον χώρο της Λέσχης Αξιωματικών φρουράς Χαλκίδος.

    Χαιρετισμούς απεύθυναν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ.κ. Χρυσόστομος, ο Δήμαρχος της πόλης μας, εκπρόσωπος της ΑΣΔΥΣ, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πεζικού του ΓΕΣ Υποστράτηγος Παναγιώτης Φαραντάτος, αντιπροσωπείες Αξιωματικών, τοπικών Αρχών και λοιπών φορέων της πόλης της Χαλκίδος. Ο παραδίδων διοικητής Υποστράτηγος Οικονόμου, αφού ευχαρίστησε τα στελέχη και το πολιτικό προσωπικό της Σχολής, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην αγαστή συνεργασία της Σχολής με το ΚΕΔΔΥ ευχαριστώντας προσωπικά την Προϊσταμένη κυρία Λινάρδου αλλά και τον ψυχολόγο της υπηρεσίας κύριο Καρυστινό για τις δράσεις που υλοποίησαν για τα στελέχη. Προέτρεψε δε τον αντικαταστάτη του να συνεχίσει την συνεργασία με το ΚΕΔΔΥ και σε άλλα επίπεδα.

     

    Η Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ ευχαρίστησε με την σειρά της τον Υποστράτηγο Οικονόμου για την συνεργασία και του ευχήθηκε κάθε καλό στην μετέπειτα πορεία του. Τον προσκάλεσε δε και στην ημερίδα που διοργανώνει το ΚΕΔΔΥ στις 11/05/2016 στο συνεδριακό κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας, κάτι που ο Υποστράτηγος Οικονόμου αποδέχθηκε με ιδιαίτερη χαρά.

  • 04.04.2016 ::::  Επίσκεψη στον καταυλισμό μεταναστών Ριτσώνας

    Επίσκεψη πραγματοποίησε σήμερα Δευτέρα 04 Απριλίου το κλιμάκιο του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. που θα εμπλακεί στην υποστήριξη των παιδιών των προσφύγων / μεταναστών που έχουν εγκατασταθεί στον χώρο του 2ου ΑΚΕΠ στην Ριτσώνα.

     

    Το κλιμάκιο υποδέχθηκε ο κύριος Ζαμπέτας Ανδρέας συντονιστής των εθελοντών και των Μ.Κ.Ο. που βρίσκονται στο σημείο, ο οποίος και ενημέρωσε τα μέλη του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για θέματα της αρμοδιότητάς του. Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας με τον Σμήναρχο (Ι) Δημητράκουλα Κυριάκο ο οποίος είναι υπεύθυνος από πλευράς Π.Α. για την λειτουργία του καταυλισμού και ορίστηκε το πλαίσιο συνεργασίας του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. με τους εμπλεκόμενους φορείς.

  • 19.12.2016 ::::  Ο έλεγχος εγκεφαλικής πρωτεΐνης ίσως οδηγήσει σε θεραπεία του αυτισμού

    Το ένα τρίτο των περιπτώσεων αυτισμού ίσως προκαλείται από τα χαμηλά επίπεδα μιας και μόνης πρωτεΐνης στον εγκέφαλο, υποστηρίζουν καναδοί ερευνητές σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Molecular Cell.

     

    Τα άτομα με αυτισμό έχει διαπιστωθεί ότι έχουν χαμηλότερα επίπεδα της πρωτεΐνης nSR100, αλλά οι επιστήμονες δεν είχαν μέχρι σήμερα αποφανθεί αν αυτό είναι σύμπτωμα ή αιτία της κατάστασης.

     

    Επιστημονική ομάδα του Ερευνητικού Ινστιτούτου «Lunenfeld-Tanenbaum» στο Τορόντο, με επικεφαλής την καθηγήτρια Σαμπίνε Κορντες, διαπίστωσαν ότι όταν μείωσαν την nSR100 σε ποντίκια, εκείνα άρχισαν να έχουν σημάδια αυτιστικής συμπεριφοράς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, η μειωμένη ποσότητα της πρωτεΐνης μπορεί να είναι αιτία του αυτισμού.

     

    «Είχαμε και στο παρελθόν αναφέρει τη σχέση των επιπέδων της πρωτεΐνης nSR100 με τον αυτισμό. Αλλά τώρα αποδείξαμε σε ζωικό μοντέλο ότι η μείωση των επιπέδων της μπορεί πράγματι να είναι αιτία του αυτισμού. Μειώνοντας κατά 50% τα επίπεδα της nSR100, παρατηρήσαμε ξεκάθαρες ενδείξεις αυτιστικής συμπεριφοράς στα τρωκτικά» εξηγεί η ερευνήτρια.

     

    Η πρωτεΐνη nSR100 δρα στον εγκέφαλο ως ρυθμιστής μιας διαδικασίας που δημιουργεί έναν αριθμό άλλων πρωτεϊνών, οι οποίες είναι βασικές για την δόμηση ομάδων κυττάρων.

     

    Το πειραματικό ζωικό μοντέλο δείχνει ότι ο αυτισμό είναι εν μέρει αποτέλεσμα της λανθασμένης τμηματοποίησης των πρωτεϊνών στα εγκεφαλικά κύτταρα, με συνέπεια διάφορες επιπτώσεις στην συμπεριφορά.

     

    Τα γενετικά τροποποιημένα ποντίκια είχαν την μισή από τη φυσιολογική ποσότητα της nSR100 και είχαν συμπτώματα αυτισμού, όπως αποφυγή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και ευαισθησίας στον θόρυβο.

     

    «Η αύξηση των επιπέδων της πρωτεΐνης στα άτομα με αυτισμό ίσως βελτιώνει την κατάσταση τους» εικάζει η Δρ Κορντες και προτείνει, αντί της μελέτης ξεχωριστών μεταλλάξεων που σχετίζονται με τον αυτισμό, η έρευνα να εστιάσει σε ρυθμιστικούς κόμβους, όπως η nSR100.

  • 19.12.2016 ::::  Επίσκεψη κλιμακίου του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στο ΕΠΑΛ  Αλιβερίου

    Κλιμάκιο του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επισκέφθηκε την Παρασκευή 09/12 το ΕΠΑΛ Αλιβερίου όπου είχε συνεργασία με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, κ. Ματσάκο.

     

    Συζητήθηκαν θέματα διαχείρισης και υποστήριξης σε καθημερινά θέματα που απασχολούν εκπαιδευτικούς και μαθητές.

     

    Εν συνεχεία, ο ψυχολόγος του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ανδρέας Καρυστινός και ο κοιν. λειτουργός Σταμάτης Πίττας συνεργάστηκαν με τα δύο τμήματα της πρώτης τάξης και ανέπτυξαν στους συμμετέχοντες εργαλεία διαχείρισης προβλημάτων, όπως αυτά γίνονται αντιληπτά από τους συμμετέχοντες.

     

    Υπήρξε δέσμευση από πλευράς της Υπηρεσίας να επαναλμβάνονται οι συναντήσεις μέχρι το τέλος της σχολικής περιόδου, (με συχνότητα μήνα) με απώτερο σκοπό την ομαλή λειτουργία της πρώτης τάξης και την εμπέδωση κλίματος συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. (Σχολείο - μαθητές - ΚΕ.Δ.Δ.Υ.)

  • 19.12.2016 ::::  Δελτίο  Τύπου 2ης Τηλεδιάσκεψης 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας με το 1ο ΕΠΑΛ Δάφνης

    Σε συνέχεια της πρώτης τηλεδιάσκεψης  ανάμεσα στο 1ο  και 2ο  ΕΠΑΛ Χαλκίδας με το 1ο ΕΠΑΛ Δάφνης που πραγματοποιήθηκε στις 22.6.2016 και αποτέλεσε την έναρξη της συνεργασίας και της δικτύωσης των σχολικών μονάδων, ακολούθησε η τηλεδιάσκεψη της  19ης Δεκεμβρίου 2016 με θέμα: «Η υλοποίηση της καινοτομίας του “συμβούλου καθηγητή” 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας - αλληλεπίδραση και δικτύωση με το 1ο ΕΠΑΛ Δάφνης».

     

     

     

    Περισσότερα